ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΜΗ ΕΠΙΣΤΡΕΠΤΕΑ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ” ΑΤΤΙΚΗΣ

with No Comments

1.Στην ενότητα «2. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ»και πιο συγκεκριμένα στον πίνακα η ημερομηνία λήξης του καθεστώτος, τροποποιείται σε 31.12.2021 σε συνέχεια της αντίστοιχης τροποποίησης του Προσωρινού Πλαισίου Στήριξης.

2.Επίσης σε συνέχεια της τροποποίησης του Προσωρινού Πλαισίου Στήριξης, στο σημείο 14 της ενότητας «5. ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΟΡΟΙ & ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ»το συνολικό ανώτατο όριο τροποποιείται από 800.000 ευρώ σε 1.800.000 ευρώ. Η ίδια τροποποίηση εφαρμόζεται και στην ενότητα «6. ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ»για το μέγιστο συνολικό ποσό ανά «δεδομένη επιχείρηση».

3.Στην ενότητα «10.2. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ», η παράγραφος «Στη συνέχεια, συγκαλείται η Επιτροπή Αξιολόγησης, η οποία εξετάζει και αξιολογεί το σύνολο των επενδυτικών σχεδίων για τα οποία επαρκεί η διαθέσιμη Δημόσια Χρηματοδότηση, όπως αυτά προσδιορίστηκαν από τον υπολογισμό των δηλωθέντων από τις επιχειρήσεις στοιχείων (έξοδα βάσει των οποίων προσδιορίζεται το κεφάλαιο κίνησης που δικαιούται η κάθε επιχείρηση καθώς και τα στοιχεία εκείνα που χρησιμοποιούνται για την εξαγωγή βαθμολογίας). Μετά το πέρας της διαδικασίας η Επιτροπή Αξιολόγησης συντάσσει πρακτικό που περιλαμβάνει τους κάτωθι πίνακες:» αντικαθίσταται από τηνεξής: «Για όσες αιτήσεις ολοκληρωθεί επιτυχώς ο έλεγχος των τυπικών προϋποθέσεων συμμετοχής και των απαιτούμενων δικαιολογητικών υποστήριξης και θεμελιώνουν δικαίωμα ένταξης στη Δράση, και μέχρις εξάντλησης της διαθέσιμης Δημόσιας Χρηματοδότησης, δύναται αυτές να προωθούνται τμηματικά στην Επιτροπή Αξιολόγησης,η οποία τις εξετάζει και τις αξιολογεί. Η Επιτροπή Αξιολόγησης συντάσσει πρακτικό που περιλαμβάνει τους κάτωθι πίνακες:»

4.Στην ενότητα «10.4 ΕΝΤΑΞΗ ΠΡΑΞΕΩΝ»,για την αποσαφήνιση και την επιτάχυνση των διαδικασιών αξιολόγησης και εκταμίευσης, μετά την πρώτη παράγραφο προστίθενται οι παρακάτω δύο παράγραφοι: «Για όσα έργα ολοκληρωθεί επιτυχώς ο έλεγχος των τυπικών προϋποθέσεων συμμετοχής και των απαιτούμενων δικαιολογητικών υποστήριξης και θεμελιώνουν δικαίωμα ένταξης στη Δράση, δύναταινα εκδίδονται τμηματικά αποφάσεις ένταξης από τον Περιφερειάρχη Αττικής. Επίσης, δύναταινα εκδίδονται τμηματικές Αποφάσεις Απόρριψης.Οι εντάξεις των αιτήσεων χρηματοδότησηςτων δικαιούχων στη Δράση πραγματοποιούνται με βάση τη σειρά βαθμολογικής κατάταξης και μέχρι εξαντλήσεως του διαθέσιμου προϋπολογισμού της Δράσης. Σε περίπτωση ισοβαθμίας θα εντάσσονται και όσες αιτήσειςέχουν αξιολογηθεί θετικά και ισοβαθμούν στην κατάταξη με την τελευταία αίτησηστην οποία συμπληρώνεται ο διαθέσιμος προϋπολογισμός σύμφωνα με το μέγεθος (δηλ. 200 εκ. ευρώ για πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις και επιπλέον 50 εκ. ευρώ μόνο για πολύ μικρές επιχειρήσεις).»

5.Στην ενότητα «10.5. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ»το εδάφιο που αναφέρεται στην προθεσμία έκδοσης των αποφάσεων επί των ενστάσεων τροποποιείται ως εξής «Οι αποφάσεις επί των ενστάσεων εκδίδονται από τον Περιφερειάρχη Αττικής, σύμφωνα με το Άρθρο 25 του Ν.2690/1999 κατά κανόνα μέχρι τις 30/08/2021.»

6.Στην ενότητα «11.1. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΠΡΑΞΕΩΝΕΠΑΛΗΘΕΥΣΕΙΣΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ»και πιο συγκεκριμένα στην παράγραφο «Α) Αίτημα Καταβολής (Επαλήθευσης Πιστοποίησης)», διευκρινίζεται ότι η υποβολή του αιτήματος καταβολής γίνεται μόνο ηλεκτρονικάκαι η παράγραφος τροποποιείται ως εξής: «Το Αίτημα Καταβολής (Επαλήθευσης Πιστοποίησης) υποβάλλεται από το δικαιούχο σε ειδικά τυποποιημένο για το σκοπό αυτό έντυπο,μόνο σε ηλεκτρονική μορφή και επισυνάπτονται σε αυτό τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και παραδοτέα όπως αυτά καθορίζονται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VII & VIII. Το Αίτημα Επαλήθευσης Πιστοποίησης πρέπει να υποβληθεί σε ηλεκτρονική μορφή συνοδευόμενο από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και παραδοτέα το αργότερο έως την 30η Σεπτεμβρίου 2021.»

7.Στην ενότητα «11.1. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΠΡΑΞΕΩΝΕΠΑΛΗΘΕΥΣΕΙΣΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ»και πιο συγκεκριμένα στην παράγραφο «Β) Επαλήθευση», μετά την πρώτη παράγραφο προστίθεται διευκρινιστικά η εξής παράγραφος: «Σημειώνεται ότι σε περίπτωση που η επιχείρηση έχει βάλει το προσωπικό της σε αναστολή το εν λόγω προσωπικό λαμβάνεται κανονικά υπόψη στους υπολογισμούς ικανοποίησης της ανωτέρω απαίτησης.». Στην ίδια ενότητα η επόμενη παράγραφος επικαιροποιείται ως εξής: «Τα παραδοτέα καθώς και τα απαιτούμενα στοιχεία τεκμηρίωσης αναφέρονται αναλυτικά στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VII & VIII.». Στην ίδια ενότητα, και επειδή η επικοινωνία θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρονική, η τελευταία παράγραφος τροποποιείται ως εξής: «Σε περίπτωση που απαιτηθούν διευκρινίσεις από τον ΕΦ, τα σχετικά δικαιολογητικά πρέπει να αποσταλούν ηλεκτρονικά από τον δικαιούχο εντός 10 (δέκα) εργάσιμων ημερών από την ηλεκτρονική του ενημέρωσή του. Σε περίπτωση που δεν τηρηθεί η ανωτέρω προθεσμία, δύναται το αίτημανα οδηγηθεί σε απόρριψη.»

8.Στην ενότητα «11.1. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΠΡΑΞΕΩΝΕΠΑΛΗΘΕΥΣΕΙΣΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ»και πιο συγκεκριμένα στην παράγραφο «Γ) Παραλαβή αποτελεσμάτων επαλήθευσης αντιρρήσεις δικαιούχου»,διαγράφεται η παράγραφος «Σημειώνεται ότι η προσκόμιση δικαιολογητικών εκταμίευσης εκ μέρους του Δικαιούχου μετά την παραλαβή κάθε Έκθεσης Επαλήθευσης και εντός της προαναφερόμενης προθεσμίας των δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών, συνιστά αποδοχή του συνόλου των αποτελεσμάτων κάθε Έκθεσης Επαλήθευσης.» και προστίθεται η παράγραφος «Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής και εξέτασης αντιρρήσεων, επικαιροποιείται ή συμπληρώνεται, αν απαιτείται, η απόφαση έγκρισης των αποτελεσμάτων επαλήθευσης/πιστοποίησης. Τα αποτελέσματα εξέτασης των αντιρρήσεων αποστέλλονται στους Δικαιούχους με ευθύνη του ΕΦ.»

9.Στην ενότητα «11.1. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΠΡΑΞΕΩΝΕΠΑΛΗΘΕΥΣΕΙΣΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ» προστίθεται νέα υποενότητα Δ με το εξής περιεχόμενο:«Δ) Τροποποιήσεις ήσσονος σημασίας. Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου, επιτρέπονται αποκλειστικά τροποποιήσεις ήσσονος σημασίας ως ακολούθως :Αλλαγή νομίμου εκπροσώπου.Μεταβολή επωνυμίας ή/και νομικής μορφής της επιχείρησης (με διατήρηση του ίδιου ΑΦΜ) Μεταβολή εταιρικής / μετοχικής σύνθεσης –Αλλαγή έδρας/τόπου υλοποίησης της επένδυσης (εφόσον η επιχείρηση εξακολουθεί να δραστηριοποιείται στην Αττική). Τέτοιες αλλαγές ενσωματώνονται στο αίτημα καταβολής (πληρωμής), εξετάζονται απευθείας με αυτό καιεγκρίνονται από τον ΕΦ. Για κάθε άλλο θέμα ή τροποποίηση που δεν δύναται να περιληφθεί στα αναφερόμενα ανωτέρω, ο ΕΦπροσκομίζει το θέμα, με σχετική εισήγηση, στην αρμόδια μονάδα παρακολούθησης της ΕΥΔΕΠ Αττικήςπροκειμένου η τελευταία να γνωμοδοτήσει.»

10.Στην ενότητα «11.2. ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ»η πρώτη παράγραφος αναδιατυπώνεται ως εξής: «Η δημόσια χρηματοδότηση που αναλογεί στους δικαιούχους καταβάλλεται από τον ΕΦ έπειτα από την ολοκλήρωση της επαλήθευσης πιστοποίησης και μετά τη σύνταξη της σχετικής έκθεσης, αφού ολοκληρωθεί το σύνολο των ενεργειών που απαιτούνται στο ΠΣΚΕ.»

11.Στην ενότητα «12. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ»οι πρώτες δύο παράγραφοι αναδιατυπώνονται ως εξής:«Κατά το διάστημα υλοποίησης του έργου τους, οι Δικαιούχοι είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν οποιαδήποτε πληροφορία καταστεί αναγκαία σχετικά με την πράξη προς την ΕΥΔ ΕΠ Περ. Αττικής / τον ΕΦ με τη μορφή αναφορών ή παροχής συγκεκριμένων στοιχείων. Πέραν τωνανωτέρω, οι Δικαιούχοι οφείλουν να τηρούν τις απαιτήσεις δημοσιότητας, όπως αυτές ορίζονται στα άρθρα 115117 του ΕΕ1303/2014 και το Κεφάλαιο II του ΕΕ 821/2014, καθώς και στον Επικοινωνιακό Οδηγό για το ΕΣΠΑ 2014 2020»

12.Στην ενότητα «12.2. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ»και στη δεύτερη από το τέλος παράγραφο εισάγεται σημείο για τον έλεγχο του μεγέθους της επιχείρησης και διευκρινίζεται η αποκλειστικά ηλεκτρονική επικοινωνία και η παράγραφος τροποποιείται ως εξής: «Για τον έλεγχο των υποχρεώσεων καθώς και του μεγέθους της δεδομένης επιχείρησης, ο δικαιούχος της ενίσχυσης που θα επιλεγεί με τυχαία δειγματοληψία, θα πρέπει να αποστέλλει στην ΕΥΔ ΕΠ Αττικής/ΕΦ όλα τα σχετικά έγγραφα που ζητούνται να υποβληθούν σε ηλεκτρονική μορφή ή μέσω ΠΣΚΕ από αυτήν. Σε περίπτωση μη προσκόμισης αυτών επιβάλλεται επιστροφή του συνόλου της δημόσιας επιχορήγησης.»

13.Στο Παράρτημα «VII: ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΠΑΡΑΔΟΤΕΩΝ ΠΟΥ ΣΥΝΟΔΕΥΟΥΝ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ»,γίνονται οι εξής τροποποιήσεις: σχετικά με τοπρώτο παραδοτέοεισάγεται διευκρίνιση και η αντίστοιχη παράγραφος τροποποιείται ως εξής:«•Εκτύπωση Προσωποποιημένης Πληροφόρησης από το TaxisNet (μέσω της ιστοσελίδας gsis.gr) στην οποία θα εμφανίζονται οι Δραστηριότητες της Επιχείρησης (ΚΑΔ) καθώς και τα Στοιχεία Εγκαταστάσεων Εσωτερικού (με εμφανή την ημερομηνία εκτύπωσης η οποία ΔΕΝ θα πρέπει να απέχει περισσότερο από έναν (1) μήνα από την ημερομηνία υποβολής του αιτήματος ελέγχου)Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση ατομικής επιχείρησης που έχουν μεταβληθεί / τροποποιηθείτα στοιχεία της από την ημερομηνία της ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης κατατίθεται και βεβαίωση μεταβολής/ών από την αρμόδια Δ.Ο.Υ.» Εισάγεται δεύτερο σημείο ως εξής:«Δικαιολογητικά από τα οποία τεκμαίρεται η ισχύουσα εταιρική/μετοχικήσύνθεση και εκπροσώπηση (ανάλογα με τη νομική μορφή): Τελευταίο Ισχύον Καταστατικό κατατεθειμένο στην αρμόδια υπηρεσία / Πρόσφατο Πρακτικό ΓΣ με σφραγίδα και υπογραφή της επιχείρησης / Απόφαση εκλογής ΔΣ κατατεθειμένο στην αρμόδια υπηρεσία / Αναλυτικό Πιστοποιητικό Εκπροσώπησης από την αρμόδια για δημοσιοποίηση υπηρεσία.» Στο τρίτο σημείο τροποποιούνται ανάλογα οι μήνες αναφοράς και προστίθεται διευκρίνιση, ως εξής:«Αντίγραφο Αποδεικτικού Υποβολής αναλυτικής ΑΠΔ με το συνοδευτικό έντυπο για τον μήνα που προηγείται αυτού της υποβολής του αιτήματος καταβολής, καθώς και του αντίστοιχου του προηγούμενου έτους π.χ:1)Μαρτίου του 2019 και του 2020, εφ όσον η αίτηση καταβολής του κεφαλαίου κίνησης (αίτημα ελέγχου) υποβληθεί εντός του Απριλίου 2021,2)Απριλίου του 2019 και του 2020, εφόσον η αίτηση καταβολής του κεφαλαίου κίνησης (αίτημα ελέγχου) υποβληθεί εντός του Μαΐου του 2021, 3)Μαΐου του 2020 και του 2021, εφόσον η αίτηση καταβολής του κεφαλαίου κίνησης (αίτημα ελέγχου) υποβληθεί εντός του Ιουνίου του 2021, 4)Αυγούστου του 2020 και του 2021, εφόσον η αίτηση καταβολής του κεφαλαίου κίνησης (αίτημα ελέγχου) υποβληθεί εντός του Σεπτεμβρίου του 2021.Διευκρινίζεται πως σε περίπτωσηπου η επιχείρηση την τελευταία μέρα του μήνα «βάσης» (ήτοι ενός εκ των μηνών Δεκεμβρίου του 2019 έως και Ιουνίου του 2020) ΔΕΝ απασχολούσε προσωπικό, δηλαδή όταν εν τοις πράγμασι ΔΕΝ υφίσταται η περί ίδιου αριθμού εργαζομένων υποχρέωση, τότε στην αμέσως επόμενη Υ/Δ προστίθεται το σημείο 6) Η επιχείρηση κατά την τελευταία μέρα του μήνα ………………………….. του έτους 20…. ΔΕΝ απασχόλησε εργαζόμενο(η).» Προστίθεται η απαίτηση υποβολής Υπεύθυνης Δήλωσης, ως εξής:«Υπεύθυνη Δήλωση θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής του ιδιοκτήτη (για ατομικές επιχειρήσεις) ή Νόμιμου Εκπροσώπου στην οποία θα αναφέρονται :1)Όλα τα στοιχεία που έχουν δηλωθεί, καθώς και όλα τα δικαιολογητικά που επισυνάπτονται στο αίτημα καταβολής, του οποίου η παρούσα Υ/Δ αποτελεί συνυποβαλλόμενο δικαιολογητικό είναι ακριβή και αληθή 2)Τα στοιχεία που αναφέρονται στις Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (ΑΠΔ) που υποβλήθηκαν στο αίτημα καταβολής, του οποίου η παρούσα Υ/Δ αποτελεί συνυποβαλλόμενο δικαιολογητικό είναι ακριβώς τα ίδια, χωρίς καμία τροποποίηση, με αυτά που υποβλήθηκαν στον ΕΦΚΑ 3)το συνολικό ποσό της δημόσιας χρηματοδότησης που θα λάβει η επιχείρηση (σε επίπεδο “δεδομένης επιχείρησης” όπως αυτή ορίζεται από την Κοινοτική νομοθεσία και νομολογία) από τη συγκεκριμένη δράση, συναθροιζόμενη με κάθε άλλη ενίσχυση που θα λάβει δυνάμει της με αρ. 19.3.2020/C(2020) 1863 Ανακοίνωσης (όπως κάθε φορά ισχύει), δεν ξεπερνάει το ποσό των1.800.000 ευρώ.4)Είναι σε γνώση της επιχείρησης ότι το συνολικό προς είσπραξη κεφάλαιο κίνησης (δηλαδή τυχόν ποσό που θα αποδοθεί για λογαριασμό της στην Δ.Ο.Υ. ή/και στον ΕΦΚΑ αθροιζόμενο με το ποσό που θα εισπραχθεί από την επιχείρηση) θα πρέπει να αναλωθεί εντός του 2021 για δαπάνες που σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία καταχωρούνται σε κάποια από τα οκτώ (8) πεδία του Ε3που ορίζει η Πρόσκληση.5)Δεν έχει κατατεθεί εις βάρος της επιχείρησης αίτηση για: κήρυξη σε πτώχευση και αναγκαστική διαχείριση. Η επιχείρηση ΔΕΝ: έχει πτωχεύσει, δεν βρίσκεται σε διαδικασία εκκαθάρισης και δεν έχει τεθεί σε κατάσταση αναγκαστικής διαχείρισης6)Το ΙΒΑΝ του λογαριασμού στον οποίο επιθυμώ να κατατεθεί το ποσό της επιδότησης είναι ………………………………………………………………………………….. της τράπεζας………………………………….. και πρόκειται για εταιρικό/επαγγελματικό λογαριασμό της επιχείρησης ο οποίος είναι δηλωμένος ως τέτοιος στην ΑΑΔΕ.7)Η επιχείρηση αποδέχεται ανεπιφύλακτα οποιονδήποτε έλεγχο/διασταύρωση των στοιχείων που δηλώνει ή προσκομίζει 8)Οι εργαζόμενοι που απασχολούνταν στην επιχείρηση με σχέση εξαρτημένης εργασίας κατάτην τελευταία μέρα του μήνα …………………………………………. του έτους…………… (αναγράφεται ο μήνας βάσης, δηλαδή π.χ. Ιούνιος 2020), οι οποίοι συμπεριλαμβάνονται στην ΑΠΔ ανέρχονταν σε………………………(ακέραιος αριθμός) 9)Οι εργαζόμενοι που απασχολούνταν στην επιχείρηση με σχέση εξαρτημένης εργασίας κατά την τελευταία μέρα του μήνα …………………………………………. του έτους…………….(αναγράφεται ο μήνας βάσης, δηλαδή π.χ. Ιούνιος 2021), οι οποίοι συμπεριλαμβάνονται στην ΑΠΔ ανέρχονταν σε………………………(ακέραιος αριθμός) 10)Δεν έχουν μεταβληθεί / τροποποιηθεί τα στοιχεία της ατομικής επιχείρησης. (μόνο για τις ατομικές επιχειρήσεις και εφόσον ισχύει)»Προστίθεται επιπλέον στοιχείο, ως εξής:«•Σε περίπτωση ύπαρξης δύο ή περισσοτέρων νομίμων εκπροσώπων οι οποίοι εκπροσωπούν από κοινού την επιχείρηση, Υπεύθυνη Δήλωση θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής από κάθε έναν νόμιμο εκπρόσωπο ( πλην αυτού που υπέβαλε την ηλεκτρονική αίτηση χρηματοδότησης) στην οποία θα αναφέρει ότι δίνει τη σύμφωνη γνώμη του για συμμετοχή στην εν λόγω Δράση.» Σε συμφωνία με αντίστοιχη απάντηση σε συχνή ερώτηση, προστίθεται επιπλέον τελευταίο στοιχείο, ως εξής:«•Για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον ΚΑΔ 77.34 ‘‘Ενοικίαση και εκμίσθωση εξοπλισμού πλωτών μεταφορών’’ (και όμοιες αυτών), οι οποίες δηλώνουν το σύνολο των εξόδων του στο τέλος του εντύπου Ε3, στις σημειώσεις φορολογούμενου και δηλώθηκε σε Υ.Δ. η αντιστοίχιση των εξόδων στα προκαθορισμένα οκτώ (8) πεδία του Ε3, λογιστικές καταστάσεις από τις οποίες θα επιβεβαιωθούν τα δηλωθέντα κατά την υποβολή.»

14.Στο Παράρτημα «VIIΙ: ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ»: διαγράφεται το πρώτο δικαιολογητικό (εκτύπωση κατάστασης ενεργών ΚΑΔ), καθώς υποβάλλεται με τα παραδοτέα του αιτήματος ελέγχου. Προστίθεται το εξής δικαιολογητικό: «Πρόσφατη εκτύπωση από την εφαρμογή Διαχείρισης Επαγγελματικών Λογαριασμών της ΑΑΔΕμε εμφανή τηνημερομηνία εκτύπωσης εντός των τελευταίων δέκα (10) ημερών πριν την υποβολή του δικαιολογητικού, στην οποία θα εμφανίζονται οι επαγγελματικοί λογαριασμοί της επιχείρησης (προκειμένου να διαπιστωθεί ότι ο λογαριασμός που δηλώνει η επιχείρηση ότι θέλει να καταβληθεί η επιδότηση είναι επαγγελματικός και να γίνει επιβεβαίωση με τον δηλωθέντα στην Υ/Δ)» Αντικαθίσταται η παράγραφος που αφορά στην ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα με τα παρακάτω:«2. Πρωτότυπη φορολογική ενημερότηταγια είσπραξη χρημάτων από φορείς πλην Κεντρικής Διοίκησης σε ισχύ, ή Βεβαίωση Οφειλής. Διευκρινίζεται ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και συγκεκριμένα τα οριζόμενα στους Ν.4712/2020 & Ν.4174/2013 α) σε περίπτωση προσκόμισης Φορολογικής Ενημερότητας με παρακράτηση, γίνεται παρακράτηση και απόδοση για λογαριασμό της επιχείρησης ποσού έως του 30% του προς είσπραξη ποσού, β) σε περίπτωση προσκόμισης βεβαίωσης οφειλής αποδίδεται το προς είσπραξη ποσό έως το ύψος της οφειλής στην εκδούσα τη βεβαίωση υπηρεσία και εφόσον απομένει προς είσπραξη ποσό από την επιχείρηση, αυτό καταβάλλεται σε αυτή μετά την προσκόμιση φορολογικής ενημερότητας. 3. Πρωτότυπη Ασφαλιστική Ενημερότηταγια είσπραξη εκκαθαρισμένων απαιτήσεων από το Δημόσιο σε ισχύ, ή Βεβαίωση Οφειλής Ασφαλιστικών Εισφορών. Διευκρινίζεται ότι ισχύουν κατ ́ αντιστοιχία τα όσα αναφέρονται παραπάνω για την φορολογική ενημερότητα. Επισημαίνεται ότι οι έχοντες ατομική επιχείρηση, κατά την τελική πληρωμή, πρέπει να προσκομίζουν ασφαλιστική ενημερότητα που να καλύπτει τόσο την επιχείρηση, όσο και τους ίδιους. Δεδομένου α) ότι η καταβολή της δημόσιας χρηματοδότησης γίνεται άπαξ και αποτελεί τελική πληρωμήκαθώς και β) του υψηλού ενδιαφέροντος αλλά και γ) του μεγάλου αριθμού των εγκεκριμένων επιχειρήσεων, ο χρόνος καταβολής της δημόσιας χρηματοδότησης επηρεάζεται από την άμεση διαθεσιμότητα ή μη των αντίστοιχων πιστώσεων. Ως εκ τούτου, συνιστάται οι ενημερότητες να διατηρούν την εκ του νόμου ισχύ τους, για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από την ημερομηνία προσκόμισης τους, προκειμένου να αποφευχθεί η ανάγκη προσκόμισης νέων.»Διαγράφεται η απαίτηση προσκόμισης φωτοτυπίας τραπεζικού εγγράφου και πιστοποιητικού καλής λειτουργίας από το ΓΕΜΗ.

ΠΗΓΗ: ΕΛΑΝΕΤ 31/03/2021